Przebieg i lekcja pokory.
Offtopowy spin-off, w rolach głównych przebieg i pewien Włodzimierz z pewnej firmy kurierskiej
Dane policyjne potwierdzają jasno, że proceder cofania liczników w naszym kraju był olbrzymią plagą. Przebieg często okazuje się większy niż być powinien. I nie chodzi tu tylko o dużą liczbę aut z poprawionym przebiegiem. Nierzadko przebiegi były cofane o kilkaset tysięcy kilometrów. Jednak absolutny rekord należy do pewnego Mercedesa Sprintera, którego drogomierz wskazywał o ponad milion mniej kilometrów niż wynikało to z ostatniego odnotowanego wpisu do Centralnej Ewidencji Pojazdów.
W środę na ul. Wita Stwosza w Krakowie policjanci zatrzymali do kontroli drogowej 25-letniego kierującego Citroena Kangoo. Powodem zatrzymania było m.in. niesprawne oświetlenie zewnętrzne samochodu. W trakcie kontroli funkcjonariusze zauważyli, że niesprawne światła to tylko jeden z mankamentów w pojeździe.
Przebieg, a rzeczywistość
Przypominamy, że od 1 stycznia br. wymiana licznika winna być odpowiednio udokumentowana. Drogomierz można wymienić, ale tylko w pewnych, z góry określonych sytuacjach. Mianowicie jest to możliwe tylko z powodu jego uszkodzenia lub w przypadku konieczności wymiany elementu z nim związanego. Ważne, aby właściciel pojazdu z wymienionym licznikiem stawił się w ciągu 14 dni na stacji kontroli pojazdów w celu dokonania odczytu drogomierza. Diagnosta wprowadza dane do bazy CEP i wydaje odpowiednie zaświadczenie. Wielu kierowców jednak zapomina co grozi za wyżej wymienione zaniedbanie w ich pojazdach, bądź co gorsza za celową zmianę faktycznego stanu przebiegu w samochodzie. Poprosiliśmy więc o wypowiedź eksperta w tej sprawie, która znajduję się pod tym linkiem: